Uppackning och biläventyr

Mufundi 2015-20 Mdabulo 23/3 21015 Iväg med fullastad Mazda upp för alla leriga backar. Upendo slänger lätt upp mina lådor på huvudet. Det lukter tandkräm, det visar sig att en del tandkrämstuber har blivit klämda =då har tandkräm klämts ut. Packar upp mellan patienterna. Härligt, man glömmer vad man stoppat i. Kunde ha varit kaviar och ost och godis! Men nä. Men ändå guldgruva. En del annat, som plastlådor hade gått sönder, det är synd för det är det brist på här. Det behövs för allt blir dammigt Tog en macka med mig, då jag tänkte att jag håller på en stund. Kom hem kl 3 em. Kompensation i form av kaffekalas hon Leena med goda kakor. Dessa springer Jani av på fotbollsplanen sen, jag tar en promenad hem. Mdabulo 24/3 2015 Jani och Laura är med idag, men de har ingen som kan översätta, så de har egentligen inget att göra. Vill åka hem, men det kan jag inte göra redan kl 11.00 så de får vänta på mig. När jag då är färdig att åka kommer tant som brutit en handled och jag översätter. Det fanns ingen ström de första två timmarna. Jag hade knepig tanduttagning och kunde inte höja stolen, tanden 47 gick av och bara rotpaketet kvar. Benet i underkäken är mkt hårt och det kräver arbete och teknik. Jag lyckades, men svettades rejält och hade ont i ryggen. Sen hade hon inte tillräckligt med pengar heller – skulle komma tillbaka…… Min Iphone är jättekonstig med laddningen, laddar inte, suger ur batteriet när det är laddat mm. Skittfn. Efter Lunch skulle Leena hämta småkorgar hon beställt av Sila, som är den bästa korgmakerskan här, vi beställer där. Hon var inte hemma. Men på vägen dit hade vi ett litet äventyr Leena och jag. I Backen som ”lagades” så fint härom dan skulle nu en lastbil med brädor upp.( för tungt lastat är alltid här och har sönder alla vägar!) jag han fastnade förstås. Det fick en liten genväg till en annan väg, men lastbilen stod där! Så vi tog en stig till den vägen. Jag gick ur och kollade och visade Leena var hon kunde köra. Och hon har en BRA bil. detta var på vägen upp. När vi skulle hem så gick jag ner för att koll hur det stod till men lastbilen Den hade inte kommit längre! Vi tog samma stig tillbaka. Dt stod en ung man och såg mycket tvivlande ut, men vi fick tummen när vi klarade det! Wazungos!

Kommentarer
Postat av: Torunn

Sommartid i Sverige, fast aprilväder, det snörar just nu! Annars bra

2015-03-29 @ 09:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0