Nycklarna borta!

Mufindi 2015-13 Mdabulo 11/3 Igår regnade det inte på hela dan och inte på natten! Jani for och spela fotboll med alla grabbar och det är väldigt svettigt på denna höjd! Vi fick varmvatten till dusch och det var tom riktigt varmt i huset, i alla fall på övre våningen. Skulle hjälpa till att köra trasigt tegel till en plats efter bron för jag fastnade där en dag! Jag var på plats kl 8 som jag sagt jag ska ju helst vara på jobbet kl 9. Ingen kom att lasta eller ngn annan heller. Jag åkte därifrån kl 8.20 och ingen är ledsen för det, mer än den som drar i hålen idag ingen! Idag har jag letat som besatt efter nycklarna till kliniken, hemma, på rummet, i bilen. Tömt hela ryggan ut och in, inga nycklar. Som tur var hade DR. Mdenga ett extra. Jag prova att dra fram carten och sugenheten och provsitta för att borra. Det ska nog funka. Jag har temp fyllninar, cavit, Glasionomer och Composit i färgerna A2,B2 och A4, samt ets, bonding och flow. Excavatorer och compositinstrument Ready to go, ska bara kolla borren. Ingen hemma när jag kom hem, väntade 2 timmar – åt sen, jättegod linsgryta. Jani och Laura skulle långt bort så jag förstod att de kunde bli sena. De kom hem kl 19.00! Leena hade gäster, de kom förbi och jag kände två av dem sen gammalt. Nycklarna låg på matbordet alldeles bredvid min plats! Eller hur! Mdabulo 12/3 2015 Laura är förkyld och känner sig dålig, Jag hämtar hela påsen med kurer och ber Upendo att göra henne en brasa, så kan hon sitta i soffan framför brasan och sticka – flugan har spritt sig! Jag blir uppringd av Amari som är i stället för Geoff Knight och Jenny Peck. De saknade fotogen idag och så kom dom på att den som tankade min bill i förrgår har hällt fotogenen i ”min” dieselbil! –kul… Så jag får lift med Alex Fox och hur kommer jag hem. I den där containern har de bensin, diesel och fotogen utan etiketter på tunnorna och de har samma dunk till allt och samma slang när de slangar upp ur tunnorna! Tanzansk ordning! Jag får ett mess att jag inte ska köra bilen för den har ett motorproblem!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0