Nya kliniken!

Mdabulo 2015-5                                                                                                        Fredag  27/2

Det var jättespännande att komma och se vad de hade gjort på kliniken efter mina ritningar. Jag blev så glad – det var så bra! Det gör inget att de vänt diskbänken fel, det kan säkert funka i alla fall. Bänkar är där och ett stort skåp och sedan en arbetsbänk med en lådhurts. Allt snickrat fint efter mina ritningar. Till och med kompressorn går men det kommer ingen tryckluft än. Gastuben för att kunna koka instrumenten i tryckkokaren, är heller inte eller gas”plattan”. Så vi kokar ute på träkolsspisen än.

Jag börjar organisera i skåpet, kollar att sugenheten funkar, packar upp det som jag hade med mig i resväskan, fyllningsmaterial mm. Det här börjar bli riktigt bra.

Leena äter lunch i detta hus varje dag, det är så trevligt med lite snack.

Varje dag efter jobbet går jag en sväng, man får ta det försiktigt det är 1700 möh. Man får ära sig gå långsamt om inte hjärtat ska spräng bröstet, men kondis får jag. Dvs om det inte regnar. Och det gör det nästan varje dag, så det är ju väldigt grönt och fint. Tittar jag på foton så är gräset nästan blått.

Denna efter middag regnar det våldsamt och haglar! Haglet slår ner majsen som precis har börjat sätta frukt. När Heinke åker hem i stormen möter hon barn som bär ngt på tallrikar på huvudet – hagel = is! Hon tog några häftiga bilder. Dessutom är smält hagel en välkänd gammal beprövad bot mot epileptiska anfall. Det har i alla fall inga biverkningar

På kvällen har ”filmtajm” hemma hos Leena, ser en film på dvd. Samtidigt försöker både Heinke och jag koppla upp oss, men glöm det. Mitt hopp står till att det ska kunna funka må till fre uppe på sjukhuset. Inte heller ngn glugg för Fb.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0