Lugn lördag

Mufindi 2015-15                                                                                                                Igoda lördag 14/3 2015

En lugn lördag. Det regnar inte ens. Är ute och går. Sitter ute och stickar i solen!

 

Till Iringa                                                                                                  Söndag 15/3 2015

Vi blir hämtade av Sele taxi och far till Iringa. Vi vandrar och vandrar på stan, en del är öppet annat stängt, som Neema. Jag har tur att mitt telefonbolag är öppet för jag har haft misstanken att ngt är fel med mitt ”abonnemang” för det äter pengar. Så var det också. Nu har jag rätt och har laddat hem skype till afrikatfn och kan tom kolla banken. Vi går på Sai Villa, indisk restaurang på kvällen. Sen lyckas jag skypa med S och H. Det var riktigt häftigt, äntligen. Det gör skillnad i kontakten med hemlandet!

 

 

Måndag i Iringa                                                                                                                  Måndag 16/3 2015

Frukost på Lutheran Centre och sen går jag ner på stan för att handla. Järnhandeln i Iringa är riktigt häftig, som en gammaldags järnhandel som vi minns. Jag vill ha gardinwire, en sån där vit som till sommargardiner och krokar till dom, en arbetslampa, 5-56 rostlösare. Sen köper jag en vattenkokare på en affär, letar en besticklåda på en annan.

Vill köpa bedövning på ett apotek och det har dom, men inte med adrenalin, så det måste jag köpa separat, men det har dom inte. Jag måste söka på ett annat apotek. Jag är färdig vid 11-tiden och tar taxi till Neema Craft. Där handlar jag en massa fina saker. Det är handikappade som har bra arbeten, bra löner och utvecklingsmöjligheter. Där kan man fika få god mat, bra toa också.

Leena dyker upp och har klarat av sina ärenden. Hon var på Toyota och avslutade sina affärer. De berättade att den chaufför som körde mig till Protea för tre veckor sen, han körde av vägen på väg hem.

Vi äter lunch på Grekiska med jordgubbar till efterrätt. Sen handlar vi på ”supermarket” innan vi drar hemåt. De har glass!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0