Det fixas på kliniken

Mufindi 2015-12                                                                                                                                             Måndag  9/3

Jag pratar med Upendo om veden. Hon är ledsen för hon säger, att när hon säger till så händer inget. Ändå är hon NGOn´s ansikte mot gästerna. Hon förstår att vi fryser. Jag lovar att gå till kontoret och prata med dom.

Alex´s elektriker följer med mig upp till kliniken idag och grejar med mycket. Han fixar hänglås på skåpet, han borrar fäste för min Lab maskin. Han drar om kablarna så jag kan ha stolen och sugen och kompressorn på samtidig. Han jobbar fortfarande när jag går hem.

Jag har nu flera kunder varje dag som frågar efter proteser. Idag 2 st.

Det som också är fantastiskt är att e-mailen nu funkar och bra! Om jag visste varför det var strul i början….. Jag de funkar inte där jag bor men Facebook gör och Messenger på morgon och kväll. Jag åker hem vid halv två och hinner innan regnet- vår dagliga skur, som ofta är riktigt rejäl.

Leena, Jani och Laura är inte hemma, så jag äter lunch ändå, kycklingben och min favorit lök o tomatsallad (katchumbali). Jag får veta att man kommit med ved. Dock senare på dan får vi veta att ved var sur ( vem är förvånad?) s det blir ändå ingen varm dusch! Vi får ändå en brasa och nu står sofforna framför brasan hela tiden.

 Vi ringer och bokar och kollar inför vår resa till Iringa på söndag.

Sover garanterat min 8 timmar per natt o inte mer!

 

                                                                                                                                                                              Tisdag 10/3

Vaknar om drömmer att jag undrar om bedövningen kommer att räcka hela april ut!!! Måste kolla idag.

Har ett meddelande på Messenger från min dotter T, om jag vill köpa strumpor( ngn hon känner säljer). – Ha, nä, men jag önskar att jag hade tagit med dom hit! Leena har termometer och går kväll var det +12 ute och + 16 inne.

Jag plockar upp elektrikern på vägen till jobbet, han kunde inte slutföra i går då strömmen bröts (åska). Han fortsätter sitt jobb. Han berättar att uppe på vinden har dom bara knutit ihop ledningarna! Det är så det börjar brinna!

Lille Gibson 4 kommer tillbaka idag och börjar gråta så fort han kommer in. Han har mycket karies, mamma är välbeställd och har gett honom godis, kex. läsk mm. Förra gången skrek han mer och mer ju mer jag gjorde. Mamma såg att han skrek fast jag inte hade några grejor i munnen. Idag skriker han när jag börjar med salva fast det är mamma son håller salvan och när jag bedövar. Det syns när bedövningen kommer och då tystnar han och är sen tyst hela tiden, även när jag drar ut tanden. Ganska nöjd visar han sin ”smiley” har fått för Alex som sitter utanför och går hem. Mamma är också nöjd med behandlingen från förra gången, hon var också sååå rädd. Varför? Man har ingen aning on tanduttagning eller vad jag gör och varför!

Nu har jag borr, vatten, sug och el till stolen samtidigt, oftast i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Brith

Duktigt med lille Gibson!

Svar: jo
Bodil Sandin

2015-03-12 @ 08:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0