Flyg till Iringa

Mdabulo 2015- 24                                                                                                             Tisdagen den 31/3 2015

Nu är det tidigt igen! Juma hämtar kl 05.30 och tar mig till inrikesflyget. Numera är det en egen flygplats, dvs den gamla från förr.

Ett behändigt lan och en nice flygtur på 1 ½ timme över ett grönskande land. Teddy hämtar och vi gör ärenden på stan, beställer frukt och grönsaker på marknaden som jag kan hämta sen. Jag sätter mig sen på Neema Crafts balkong ett par timmar., Dom har jos, god mat och intenet. Och så är det inte hemskans varmt heller. Jag har bokat min taxi hem ( 3 timmar ) till klockan tre.

Hoppas bara att Umeågruppen är klar då. Man vet att alla föresatser att hålla ett schema här spricker alltid INNAN man ens har börjat. Det är ett gäng från Vasakyrkan i Umeå och när jag beklagade mig på Facebook om ngt som saknades, så fick min kompis och gamle ammanuens Stefan K idén att skaffa mig det jag behövde och skicka med dom.

Dom kommer 15.15! så det blir ett hastigt snack, med Stefan Söderberg, gammal Ilembulamissionär, Torbjörn deras pastor som är, fast han vet hur det är i Tanzania. Även Daniel och hans fru som var med SAT 7 resan i fjol och de sju församlingarna( är det bara ett år sen?)

Äntligen hemma med alla påsar, eller? Var är påsen med kopiorna? Kvar på Lutheran?

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Brith

Åh Bodil ! Din påse!

Svar: Va?
Bodil Sandin

2015-04-09 @ 16:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0