Söndag med utflykt

Söndagen 29/1 i Addis

Åker upp för berget Entoto och hamnar på över 3000 meter över havet. Där uppe är det härlig utsikt – hela Addis Ababa. Hit kom de första kejsarna och bosatte sig innan de flyttade ner till stan där de hade sett en varm källa och byggde sitt palats där. Vi åkte för att kolla ett ställe där det varit ett konstgalleri, men det var rivet. Vi traskade omkring åtföljda av flera barn. Jag frågade vad de använde för att göra rent tänderna så de bröt en kvist av Abbesinsk cypress. Den fungerade utmärkt. Sen frågade jag om jag fick titta på deras tänder och sa jag hur gamla de var. De var mäkta imponerade av att jag kunde det genom att titta på tänderna!

På vägen ner så stannade vi vid vägkanten där två kvinnor hade kaffeservering men utsikt över hela Addis. Eftersom vi har Binyam med oss så får vi veta mycket när han slår sig i slang med alla människor. Så här pratade han med en man vars släkt hade bott på berget i 200 år och kunde berätta hela historien   
        
                                                                                                                                                                                                                                            
                                                                                            

                                                                                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0