Hemma igen

Hej alla som gått in på sidan bara för att finna - ingenting!
Ja det där med internet och uppkoppling i Etiopien var inte så enkelt. Och det säger precis det som gäller i landet. Det är inte så utvecklat. Mycket sämre än man kan tro. Det är inte så mycket ordning på någonting faktiskt
Jag tänker nu lägga in min dagbok från resan med bilder allt eftersom jag hinner. Det handlar mycket om odontologi eftersom det var huvudsyftet med resan. Ni som inte är så bevandrade i detta ämnesområde lär ändå få en känlsa av hur det är i alla fall. Vissa saker fotograferar man inte , fattigdom och smuts, det ser ofta snyggt ut på bild! Dessutom fotar man inte byltena på gatan som man kliver över på kvällar och nätter. Eller för den delen vid en masonitskiva vid ett hål i gatan för där "bor" gatubarnen på nätterna. Hyreshus är smutsig och nergångna och hissarna är livsfarliga. På sjukhus vill jag inte komma i Etiopien.Jag vill inte får tandvärk där heller. Jag har sett fängelset där de svenska journalisterna sitter.......
När man landar på Arlanda så ser allt ut precis som vanligt, jag har ju bara varit borta i två veckor. Allt funkar och är smidigt. Men vi har varit lååångt borta i en annan värld, men också nära - människor och framför allt barn.
Håll tillgodo.
Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0