Gallskrik och jazzfestival

Fredagen 3/2 2012

Jag börjar med "shopping" av instrument ur vår förråd till det jag tror mig behöva för dagen.

Dagens jobb inleds med gallskrik, hu! Min sköterska ( vars namn betyder Guld) hade med sig sina barn. Den ena hade fistlar på 01:rna och den andra hade rotrester 05:or. Dom skriker. Och så fortsätter dagen, tyvärr. Jag exar mycket idag med. Tänk om man åtminstone hade salva!

På kvällen blir vi hämtade av Binyam och hans syster Almaz som tar oss det allra första hotellet i Addis, alltså från början av 1900-talet. Där är det en jazzfestival. Häftigt trångt och mysigt. Jag och Almaz lyckas hitta sittplatser, med dom andra får stå. Häftig musik med etiopiskt band som jassat upp folklåtar och alla sjunger med. En ganska känd artist Ebony J, jag kände igen henne i alla fall. Bra.

 

Magnus imonerad av vad vi har!



Bodil "shoppar" grejor.


Syster Worknesh ( Guld) som är undersköterska och hennes döttrar.


Kö ut genom dörren.



Dentist without borders in action.



Magnus och Rebka jobbar.



Nikoo jobbar, en AT tandläkare och en Dental Therapist tittar på



Husbygge på sjukhuset intill - obs byggnadsställningarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0