Kurs på Zanzibar

Måndag den 3 januari 2011

Vi gör lite shopping i Iringa. Vi är en lång stund på Neema Craft center. Där är det personer med olika handikapp som har fått anställning att göra saker och att sköta stället som är lite verkstad, affär, mat och fikaställe, internetcafé. Det finns jättefina grejer att köpa där.

Och vi kör till DSM. Eftersom vi vill ta rejäla pauser men barnen så blir det även mörkt denna gång när vi har cirka 3 mil kvar. Vi har tur ändå då trafiken är ganska OK, jag kommer dock för nära en buss så att det blir nen plåtskada på ena sidan. Väl framme hade jag via telefom och centret vi bor på beställt pizza som väntar oss. Ulf väntar också på oss, han ska åka till Sverige frömedarbetarkonferens. Ungarna i säng och mamma o pappa fixar sista packningen.

Tisdag den 4 januari 2011

KLockan två ringer klockan för avfärd till flyget med Juma och hemfärd för barn, måg och barnbarn. Det har varit mycket trevligt men dom små längtade att få berätta allt för sina kompisar. Sover en stund till. Sen måste jag greja med plåtskadan, ordnar det betalar i förväg. Då har förmiddagsplanen till Zanzibar gått så jag får plats på ett em flyg. Det ÄR vamt, tur att jag har kläder som suger upp all svett. Har tinga min Zanzibar taxikilel Ali som möter på flygplatsen och tar mig till Blue Bay Resort. Där är det tjusigt! Här ska jag gå kurs som heter "patinten i Centrum med föreläsarna Sven Simonsson,tdl och Nils Somonsson läk. Det är många kursdeltagare och många har följeslagare, ett intressant och intresserat gäng.

Stället ligger precis vid Indiskaocenaen, men har också pooler, tjusig affär Spa mm. Nu ska jag njuta! Oceanen är badkarsvarm och pollen också. Maten utsökt. Man är verkligen i en annan värld. Bor i en fin bungalow med AC och en stor dubbelswahilisäng med när i ne ram runt. En fantastiska anläggning. Så ocks prismässigt, en liten flaska vatten kostar 2500/= mot annars 500/=.

Fredag den 7 januari 2011

Det har varit fantastiska föreläsningar, Sven talar om tandvårdesmottagningens organisation och våra attityder mot varandra och våra kunder. Nisse är en allvetande , kunnig och rolig talare ( har haft flera sommarprogram). Han är en Edutainer!

Mitt på dagen är det uppehåll och då lunchar vi,badar eller sover. sen en ny omgång på kvällen. Därefter middag, stor buffé med tema och underhållning.

Idag fredag är det utflyktsdag till olkia begivenheter, Stonetown, Prison island, dykning, snorkling, kryddtur eller aptittartur. Jag har sett allt detta så jag tar sovmorgon och sätter mig sen och plockar i bilder, då alla vill veta hur det är att vara tandläkare i Tanzania, jag är lite Tanzaniaexpert! så jag ska vi bilder och "showa" i kväll

Får se sen om jag kan få uppkoppling så att jag kan skicka lite till bloggen.






Kommentarer
Postat av: Brith

Njut nu Bodil och hoppas du får vara frisk nu. jag är säker på att du kommer att glänsa som föreläsare,

Simonssons får se upp.

Nu vill jag att du kommer hem.



Kram Brith

2011-01-11 @ 15:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0