Familjen Fox

Tisdag den 18 januari 2011

Det blir en sista frukost med familjen Fox. Jag älskar engelsk frukost ända sedan jag var au-pair på en bondgård i England när jag var 15. Så fort jag är där jag vet att jag får det på riktig så njuter jag av scrambled eggs, vita bönor stekta tomater och bacon. Det är tack och lov uppehållsväder när jag ger mig av nedför bergen. Jaga varit på mellan 2000 - 2400 meter upp och det märks när jag bara åker neråt och neråt, ganska bra väg då den är ganska torr. Mot Iringa där jag sitter i två timmar för att skicka iväg alla bloggarna, det tar tid, men ja njuter en nylagad tomatsoppa under tiden.

Om Foxarna: Pappa Geoff, mamma Vicky, sönerna Peter, Alexander och Bruce har detta företaget Fox Safaris. Pappa är gammal teodlare och har borr i Tz 51år. Finns en son till Chris som har en egen tåltcamp i Ruaha. Alla har varit med att stata detta NGO när de såg nöden adderades med HIV/AIDS. De gör skillnad för dessa människor.
www.tanzaniasafaris.info

Jag kommer till Mikumiparken i kvällningen. Det är em massa vägarbeten längsvägen med bara en körbana och jag har oflyt så jag får vänta på alla tre ställena. Jag får ett "litet" tält halvväg upp i backen och har en toppen utsikt. Jag hör svenska talas och det är en grupp studenter från Göteborg som är på studieresa för att leta insekter, de blir lyriska när grodorna parar sig i dammen nedanför. Det molnfritt och fullmåne, årecis som när vi var här med barnbarnen och N. Inte som nyår då åskan slog ner i mittpålen på matrummet. Efter kvällsmaten så hädar jag lite och testar uppkopplingen och minnsann kan jag surfa mitt i Afrika! i mörkret för generatorn stängs- Denna märkliga värld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0