Ny vecka

Måndag 8/11

Ny vecka och först ska jag berätta om Noeli som kom härförbi i går em. Han hittades juldagen i en latrin Makambako för snart 15 år sedan och togs till barnhemmet. Jag träffade honom hösten -97. Då låg hanpå rygg på golvet på barnhemmet med värdens största smile, men kunde inte vända sig eller sitta eller gå. Han hade också problem att äta, maten fatsnade i halsen. Han drack bara välling, men 1,5 år sedare kunde han sitta o gå och vid 5 års ålder började han tala. Nu är han en fin ung man som talar utmärkt engelska och lyckas till 76% på matteprovet i skolan och 87% i engelska. Och smilet har han kvar.

                                                                   

Idag har jag ordnat en kvinna Mary som kan sköta mitt hus och mat o handling mm. Kylskåpet kan vi inte sätta igång för någon har slagit sönder kontakten och pengar fanns inte på sjukhuset att köpa ny kontakt. Köpte en kontaakt själv. Fick lite handling utförd så att jag kan bjuda besökare på Coca Cola. I morgon får jag annan mat. Det är inte dåligt på gästhuset bara enahanda och inga fäska grönsaker.

Så har jag röjt på tandkliniken i borrlådan och bland matriser och instrument. De hade mycket mer grejor än de visste. Jag testade alla vinkelstycken. Det finns fortfarande bara ett High Speed men det finns 7 röda lågvarv. Vatten kommer ju inte på borren men det fixar jag på annat sätt! eller hur Brith? Jag har assisterat vid en extr och sedan själv dragit ut en tand - och jag kunde!

Ulla som nu hastigt blivit vik rektor på sskskolan var tvungen att åka på kondoleans en förälder till en lärare. Så jag åkte o mötte två sskstudenter som kom med en buss. Nu är det många vita här.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Hej Bodil! Tack för länken till din blogg. Å vad roligt att få följa dina "äventyr" Fantastisk historia om Noeli.

Ha det jättegott, ser fram mot att läsa mera.

Kramar

Marie-Louise

2010-11-08 @ 20:32:15
Postat av: Marianne

Hej Bodil!

Tack för länken till bloggen om ditt äventyrliga seniorliv!Blir spännande att följa dina strapatser mellan bortglömda matrisband och nyckfulla "ex"-bilar.Sköt om dig!

Kram

Marianne

2010-11-09 @ 11:05:06
Postat av: Torunn

Har oxå träffat Noeli, när jag var hos dig första gången!

Du har tur som 1 tok, här snöar det, vit på marken, +-1!

2010-11-09 @ 14:35:59
Postat av: Åsa

Hej Bodil !! Ojojoj vad du får vara med om spännande saker !!

Kul att kunna följa dig här :)

Här hemma händer det inte lika mycket.

Snöstorm är det just nu!!

Kram Åsa

2010-11-09 @ 19:12:55
Postat av: Brith

Hallå! 7 röda vst! Inte illa, ha vad gör väl det att inte vattnet kommer på borren! Det är ju du som kör Bodil.



kram kram

2010-11-09 @ 21:28:09
Postat av: Annika ovander

Kul att se att du är igång! Och nog vet jag att du kan dra ut tänder......lät som om det var en ny kunskap???

Känns det inte lite ödsligt i huset? snart kommer jag, finns det nån säng?

2010-11-10 @ 12:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0