Inte ledigt idag

Torsdag den 18 november 2010

Det var inte ledigt idag alls! När jag kom till kliniken för att ta hand om gumman var E där och hade städat mm. Sen fick jag ett SMS från R att hon hade rest sin väg, inget vart eller varför eller om hon tänker komma tillbaka. Så typikst..... inga mer kommentarer.

Kunde lära ut hur man lägger bedövning på en patient som är lång och även hur man fyller på i parodontiet om bedövningen inte tagit riktigt. E och jag laddade framkallningen också. Vi blev kallade till en avdelning på sjukhuset där det låg en man som kört omkull med motorcykel och landat på ansiktet. Sprukna läppar, igensvullna ögon. Han hade ont i munnen, en framtand hade flyttat på sig, men störde inte och var inte lös. Värre var att han hade ont i underkäken längst in och jag misstänkte käkbensbrott där vid visdomständernas plats. Vi försökte med vår sista bitplansfilm men det blev inte bra. Sjukhuset har ingen rtgapparat så kunde inte få en skallröntgen, tyvärr. Kunde alltså inte hjälpa.

Nu har vi inga bitplansfilmer kvar, I reser ner om en vecka, får be henne om det går att få tag på. E och jag kyckades fixa (!) till framkallningen och kolla den med ett mynt.

Har inte kommit så långt protesframställningen då jag inte har fått svar från min tandtekniker. En del personer som jag mailat om hjälp eller frågor, svarar inte och det gör de alltid i Sverige, detta förstår jag inte.

Det är ett stort problem att det inte finns rtg på sjukhuset längre, det är ju inte lättskaffat heller.

Idag kom statliga tjänstemän i fin bil för revision på sjukhuset. Det syntes tydligt att de var från en annan värld.

Resten av dagen blev lugn och stillsam. Har löst soduko och korsord och varit ute på nätet. Det blåser kraftigt och bergen ser ut att ha fått regn, de är insvepta i moln. Inget regn här ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0