Ett par droppar regn

Tisdag 9/11

Idag har jag tagit hand om de två nya svenskorna, presenterat på morgonbönen, för husmor och för biträdane överläkaren. De har skrivit sig i besöksboken.

Sen blev det tandklinik ett tag, hittade en låda borr till och de var riktigt bra några av dem, kan användas nr 557 fissurborr!. Jag har provat kanyler på cylinderampullsprutorna. Får jag bara hålla på ett tag till så blir det bra i förrådet. Sen letade jag efter en skruvmejsel för att kunna öppna operationsbelysningen så jag kan rengöra glaset - då lyser det säkert bättre, hittade ingen. Får se om jag kan leta rätt på en i morgon. Kom en 88 årig gumma som var jättesvullen hela underkäken och ner mot bröstet och hade svårt att andas. Vi skulle ta en rtgblid och då fick gumman själv hålla i apparaten för den rörde sig, men på bilden såg vi en rotrest. Jag ville inte ta ut den för hon hade sånt dåligt allmäntillstånd, med bröstsmärtor så jag skickade henne till doktorn. Tyvärr hade jag just då problem med kameran, typiskt, så det blev ingen bild.

                             Thumbnail

Nu har jag min egen mpishi och hon hade gjort avocadoröra, potatis och köttgryta till lunch och en mogen mango. Hon har också bakat frukostbullar.

Och kylskåpet funkat, det låter förfärligt mycket men det tar vi!

Det är mkt hett, men på eftermiddagen kommer det upp moln och framemot 5 tiden kommer det ett par droppar regn men det slutar snart, men luften rensas lite.

Två besök har jag haft idag. först kom Charlie tillbaka för att få de pengar han bett om. Får se vad det blir av det, jag har sagt att det blit inge mer.Sen kom Iman som jag lärde upp under förra perioden. Vi hade ett riktigt bra samtal med tanke på hur det var den sista tiden då. Det kändes bra och uttömande. På fredag ska han komma till mig för att dra ut två tänder så jag tänker att han kanske inte tycker illa om mig heller längre.

Jag har ringt till Iringa och beställt röda glödlampor till rtgrummet. Hoppas Rune hittar det så vi slipper famla i mörkret

Jag har bokat att få låna bilen på lördag och tänket mig åka till Makambako och titta på tyger och ev köpa krov på en mack. Sen även hälsa på Dr, Kadete den förrförre överläkaren som respekterar mycket, han lärde mig mycket om folk här o hur man beter sig. Nyttigt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

mpishi? vad är det? är det som typ teamservice fast i köket? hi hi är det hon som jobbade åt dig förut?

Röntgen låter som du har lånat med dig från Hällby?



Kram Brith

2010-11-09 @ 21:21:27
Postat av: Brith

Du va fint beh.rummet ser ut! du har väl gått runt som en torped där va!



/Brith

2010-11-09 @ 21:24:09
Postat av: Steinunn

ett par droppar regn- HAH!!!!

Prova galet blåsigt och sådär 20cm blötsnö!!!!!

Jag sitter fast på gården och vi kom inte till jobb och skola idag!

2010-11-10 @ 09:03:42
Postat av: Annika Ovander

Hellre grisvarmt i Tanzania än snö i Sverige! du kan vara glad att du inte var i Kumla i går (tisdag) då det var snökaos och en tankbil hade vält där. Tänk att pendla Örebro-Kumla då!

2010-11-10 @ 12:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0