Efterdyningar

Onsdag den 24 november 2010

Ja det är något med denna familj, dom har varit i mina tankar hela natten. När jag vaknade hade jag kommit fram till att jag ska be M sskelev med vårderfarenhet att komma med och se om vi kan gör något åt Barakas liggsår och se vad vi kan hjälpa till med på annat sätt. Nej, S jag var inte så bekymrad över städningen när jag kom från det hemmet där höns och kycklingar spatserade omkring benen, Det fanns i alla fall ett cementgolv och ett plåttak, det gjorde det inte för 8 år sedan när jag var där med dödsbudet om Vicky´s man, dä fanns bara en halv takplåt. Det är Vicky som har rustar detta hus först och sedan på börjat byggande av sitt hus som inte är färdigt. Det fanns en bra stol att sitta på förutom den nersuttna soffan och fåtöljerna och ett typ matbord fast det används nog mest som läxbord. Maten äts på annat vis.

M och Karin skulle få vara med på op idag och såg fram emot det. Igår var de med på en hysterectomi och var jätteimponerade av doktorns handlag. De fick vara med på ett kejsarsnitt. Nytt liv!

Idag röjde jag i ett annat skåp på kontoret och ut ramlade ett set med proteständer! och det fanns en vitrock där som passade mig. Gumman kom idag och det blir bara bättre, det läker så fint. sen hade vi bara två patienter. Nu har man inte tid nu ska det sås hackas mm.

Jag gick hem och läste ut en bok "lyckan, kärleken och meningen med livet" av Elisabeth Gilbert. Bra. Nu läser jag "Hundaråringen som klev ut genom fönstret och försvann".

Ljudet av hackor klingar över nejden och det doftar jord. kring husen här där dom anställda bor gör man iordning sina plättar att odla på. Det handhackas och på sjukhuset även av män, annars är det ju mest kvinnor som sköter jordbruket.

                                           

Mitt i körövningen ringde A, pinsamt jag hade inte satt tfn på ljudlöst! Hon är i Iringa nu tillsammans med EFS styrelse. Fick också prata med E missionssekreterare. Roligt


Kommentarer
Postat av: Erika Krönert Kjellsson

Sänder en stor kram till dig i värmen <3 Här var det -8 när jag åkte till jobbet för att jobba natten o snö. Ha det toppen

Massörskan

2010-11-26 @ 00:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0