Regn och åska

Måndag den 6 december 2010

Det Finlands självständighetsdag idag

Det började regna vid tretiden i natt. och det har regnat fram till tre tiden på em. Nu på kvällen tornar det upp sig igen. Grodorna kväker högljutt nästan öronbedövande HELA tiden. I ett träd är ett annat högt ljud av cikador. Det verkar som om jag inte är så gammal än!

Jag visar runt den finske koordinatorn på sjukhuset och även på tandklinken. De skickar också tandläkare. han har aldrig varit i Tanzania.

Han blev lite fundersam när han ser intensiven här.

På kliniken har N provexponerat alla rtgbilder som fanns för att ta reda på om dom funkar och lärt ut framkallning till Elyud. Tyvärr fick vi slänga några rtgbildspaket. Under tiden har jag tillverkat proteser och tagir avtryck idag igen. N har övar på att slå ut utan att få blåsor, det lyckades bra idag. Jag var riktigt trött idag så jag la mig för att vila. När kliniken stängt kom en gubbe för att hämta sin protes. Då hade de stängt generatorn för hela sjukhuset ( TANESCO hade ju också stängt strömmen). Så först fick jag ringa runt och be om ström, sen kunde jag lämna ut fina lösframtänder.

Gumman har varit på kliniken idag också. Nu är det nästan läkt.  

Sista körövningen idag för att jag har så mycket att göra på kliniken. Det verkar som om ryktet att jag är här nu har nått ut och då är 6 veckor för lite tid att jobba här. Så N spelade in när vi sjöng "O store Gud" och några mer sånger, har inte tittat på dem än. N tyckte det var fint att sitta o lyssna på sången.


Kommentarer
Postat av: Gerd

Lite sent men ändå,grattis. Tänkte på dig i går när jag skottade snö.Vi har lite olika arbetsuppgifter.

2010-12-08 @ 08:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0