Barnbarnen har kommit

Måndag den 13 december 2010

Familjen S anlände vid midnatt ganska trötta, jag mötte med J och hans buss. De slocknade per omgående, det +27 ute. L hade inte hört att det ösregnade mitt i natten.

Vid ½8 tiden lussade jag och N med värmeljus och Marys lussebullar. Det var lite spännande för pojkarna först att kolla omkring bl a tusenfotingar, små geckoödlor och en apa. Vi tar det mycket lugnt på fm och får sen en utmärkt lunch. Efter lunch packar vi in oss i bilen och kör mot andra änden på stan till Msasani för tingatinga besök och sedan Slipway. Det bilresan tar drygt två timmar (signikativt för trafiken i DSM!) , det blir påfrestande för Jocke som är trött idag. Samma resa hem igen tar 40 minuter. Vi shoppar lite här och lite där. Det blir en del jukklappar och annat. På väg till till slipway ser jag inbjudande frukt affär och tänker att där stannar jag på hemvägen. Den är öppen när vi far hemåt vid 7-tiden, S och jag går in och handlar en massa fin frukt. När jag ska betala frågar affärsinnehavaren om vi är svenska. Ja säger jag, då säger han jag känner igen dig, jag hade en affär som sålde kryddor och du kom alltid med gäster. Detta stämmer, det är 10 år sen jag såg honom, och jag känner igen honom, han hade alltid frukt som ingen annan hade. Det har han dag också papaya, avokado, lime.

En svettig kväll ägnas åt vykort dusch mm.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Å vad härligt att få besök från barnbarnen. Tänk vilket äventyr för småkillarna! Det är så roligt att läsa om allt som du upplever och jag följer med spänning din blogg!

Må gott

Kram från Marie-Louise

2010-12-19 @ 15:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0