En Mzungo ute och går!

Mufindi 2015-14 Madabulo 13/3 Igår forst: Jag skulle bli hämtad av någon, men efter 1 timme tröttnade jag och började traska hemåt till stor uppståndelse En Mzungo (viting) som går, dom har ju bilar! Snart kom den nu lagade mazdan och den funkade bra. Annars händer inte så mkt på em, mer än att det regnar och är kallt. Jag hade tuggummi med mig och några ramlade ut och lår på bordet. Det är nästan 100% fuktigt och dom är gaska äckliga! Jag har varit är i bara tre veckor nu men det känns som evigheter. Idag kom en liten kille och hade så hör feber, var svullen. ALLA mjölktänderna ruttna. Aldrig borstat. Usch det var så synd om honom och han hade så ont att han grät och han hade inte fått smärtstillande heller. Det var det första han fick av mig och sen amoxocillin. Det kom en ung snygg man till sjukhuset. Han kunde inte gå. Han ”gick” som när vi går i brygga, typ liggande, på händer och fötter och snabbt tog han sig fram. Han kunde ta sig upp och sitta. Han fick en rullstol. Solen skiner och sädesärlorna sjunger och väderprognosen säger sol!?. Vi får se. Det är + 12 ute på kvällen och cirka + 16 inne och fuktigt! Men det är väldigt vackert och grönt. Majsen börjar få kolvar. Detta är årets mat, fast en del blev förstört av stora hagel som kom. Jag har varit här nu tre veck, men det känns som evigheter. Min Taxi kille i Dar säger att det är hett där, och om han säger det! Solen är på väg till zenit på ekvatorn till vårdagjämningen. Då är det som hetast här.

Kommentarer
Postat av: Torunn

Läser bloggen och kollar på Melodifestivalen! Vår i Sverige med snödroppar Skilla mm! Kram😎

2015-03-14 @ 21:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0