Mdabulo 2015-1

Hej
Jag reste från Sverige på lördag kväll den 21/2.Mellanlandag i Wien och Addis Ababa. i Addis springer jag på våra Tanzania missionärer, som skulle hem.
Framme i Dar är det HETT.Helt slut efter dålig natt.Ulf hade bilen där så vi åkte och fixade pengar
På måndag tidig uppstigning och det är redan varmt - hett! Åkte till hälsoministeriet och var faktiskt lite tidig. Sen var det en man före mig efter 1 timme stående blev jag insläppt. detta handlade om att får min legitimaton godkänd så att jag får utöva min profession här. Hon tykte att mitt avgångscertfikat så lite enkelt ut för en sn fin examen! det håller jag med om. jag hade det både i orginal och översatt.
Själva registratorn var inte där så jag måste komma tillbaka och det fattades ett papper - hade lämnat in 10.
det är OK att ta med det när jag hämtar mitt beviljande (som säkert kommer att vara jätte tjusigt!) tyvärr måste jag nog hämta "in person"
Sen steg jag upp kl 5.45 i morse för att åka med ett flyg kl 07.00. Väskorna är skickade med buss. Tur det med tanke på det lilla planet! och vad de väger. ett litet 12 sitigt plan som man inte kunde stå rakt i. En väldigt behanglig flygtur dock.
Nu sitter jag på Neema Craft och har fätt ett glas jos och god tomatsoppa. Dom har WiFi.
Sen ska jag gå och höra om jag kan hyra Leenas gamla bil på Toyota,dit hon sålt den.
Och åka taxi för att hämta mina väskor vid bussen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att höra att resan "hem" har gått bra! Kram😊

2015-02-24 @ 20:56:42
Postat av: Torunn

Stor kram från Sverige!!

2015-02-24 @ 20:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0