Inte en enda patient...

Mufindi 2015-17 Mdabulo torsdag 19/3 2015 Klockan är kvart över 11 på förmiddagen. Jag har varit på plats sen kl kvart i 9. Hittills inte en enda patient! Upendo skyfflar lera utanför dörren så att man inte går i det och drar in den. Hon har också fått en helt ny mopp till golvet. Jag kollar mail och skriver och facebookar! Tråkigt. I går kväll när vi åt kvällsmat kom Upendos ( hon i huset) syster för hon ville träffa ngn doktor. Just då var vi tre, Leena, Jani nyexaminerad från Finland och Greg från USA, nyutbildad, som får sin examen i maj. Hon hade ont i munnen och i halsen sa hon. Vi tittar – det är svamp hela munhålan. Status: står på ARV. Svamp är vanligt, behandlas symptomatiskt och CD4 nivå måste kollas ifall det hon står på räcker. ”Alla” är positiva….. Idag är jag så trött och det är så tys ti huset att jag somnar en stund på eftermiddagen. Detta hindrar inte att jag sover gott på natten...... Det är visst något med ”hög” luft! Gänget kommer för kvällsmat vid 7-tiden och är så trötta att de ser i kors dom också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0